واحدتحلیلی خبری باشگاه خبرنگاران جوان مرودشت
فارس؛ استان دوم کشور ازنظر رتبه‌های تک‌رقمی کنکور
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 14:16

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: امسال فارس ازنظر رتبه‌های تک‌رقمی، مقام دوم کشور را از آن خود کرد.

حمیدرضا آذری عصر امروز در یکصد و یازدهمین جلسه شورای شهر شیراز اظهار داشت: از تمام اعضای شورا و شهردار شیراز که تجلیل از نخبگان کشوری و استانی را در دستور کار قرار دادند صمیمانه تشکر می‌کنم و تشکر ویژه ما از احداث یک مجتمع بزرگ آموزشی توسط شهرداری است.

وی افزود: دانش‌آموزانی که امروز در شورا تجلیل می‌شوند سرمایه‌های بزرگ ایران اسلامی هستند.

آذری ادامه داد: دو نفر از این دانش‌آموزان از یک خانواده و دوقلو هستند و پدر آنان نیز یک آزاده سرافراز است.

این مسئول اضافه کرد: احسان و عرفان طاهری‌فرد که رتبه پنج و شش تجربی کشور را به دست آوردند، از مدرسه شهید دستغیب تیزهوشان ناحیه دو هستند.

آذری بیان کرد: با توجه به آن‌که هفت دانش‌آموز این استان در کنکور امسال رتبه تک‌رقمی کسب کردند، فارس ازنظر رتبه‌های تک‌رقمی مقام دوم کشور را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: «مهدی لطافتی» رتبه چهار ریاضی کشور از شهید دستغیب ناحیه دو، «امیرحسینی» از نمونه دولتی غزال رتبه پنج ریاضی را در کشور کسب کرده و همچنین «الهام رفیعی» رتبه هشت هنر از فرزانگان یک ناحیه دو است.

به گفته وی، «صدف وفا» رتبه هشتم کشور در گروه علوم انسانی از دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ ناحیه دو شیراز و «یاسمین فروتنی» از دبیرستان فرزانگان ناحیه دو شیراز دارنده رتبه دوم گروه زبان‌های خارجه از افتخارات امسال آموزش‌وپرورش فارس بودند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس تصریح کرد: «فاطمه زرگر باشی» حائز مدال طلای جهانی «اختر‌فیزیک و نجوم» که علاوه بر طلای جهانی در خلاقیت نیز رتبه نخست را کسب کرده است امروز در جمع تجلیل‌شوندگان توسط شورا حضور دارد.

آذری یادآور شد: بسیاری از این دانش‌آموزان در زمینه حفظ قرآن و تفسیر نهج‌البلاغه نیز تسلط دارند و توکل به خدا و انس با ائمه اطهار و قرآن را در موفقیت خود دارای نقش برجسته دانسته‌اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: